اخیرا گروهی نئونازی با ارسال پیامی به  مسجدی در آلمان، نمازگزاران و مسئولین این مسجد را تهدید جانی کرده است. 
کد خبر: ۱۴۲۳۵۱۰

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، هفته گذشته مسجدی در ایالت ساکسونیا واقع در شمال آلمان، نامه‌ای تهدیدآمیز از سازمان تروریستی «نازی‌های زیرزمینی» مبنی بر لزوم توقف فعالیت‌های خود دریافت کرد. این نامه تهدیدآمیز حاوی تصویر صلیب شکسته (نماد نازی‌ها) و امضای سازمان تروریستی موسوم به «نازی‌های زیرزمینی» است.بر اساس بیانیه‌ای که از سوی هیئت مدیره این مسجد منتشر شد، این پیام به ایمیل مسجد اتحادیه امور مذهبی ترکی ـ اسلامی واقع در شهر «برامشا» ارسال شده است. 

حمد ارماق، رئیس هیئت مدیره این مسجد، در بیانیه انتشار یافته گفته است که مسجد دیگری نیز در این منطقه اوایل هفته پیش نامه تهدیدآمیزی از همین سازمان دریافت کرده است. ارماق تأکید کرد: ما نگران ارسال پیام‌های تهدیدآمیز مشابه به مساجد مختلف در منطقه خود هستیم و از نهادهای مربوطه می‌خواهیم با حساسیت بیشتری با این رویدادها برخورد کنند.  با قدرت گرفتن جریان‌های راست افراطی در اروپا، نگرانی‌ها از افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان و مهاجران در این کشورها بالا گرفته است. بسیاری هشدار داده‌اند که با توجه به پیشینه خشونت‌های قومی و دینی در کشورهای اروپای غربی، این وضعیت می‌تواند منجر به فاجعه‌ انسانی جدیدی شود.

آلمان با بیش از 84 میلیون نفر جمعیت، دارای دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا پس از فرانسه است. از 5.3 میلیون مسلمان این کشور، 3 میلیون نفر ترک تبار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها